This is an automatically generated PDF version of the online resource retrieved on 2024/07/23 at 13:34
Global Media Registry (GMR) & Samir Kassir Foundation - all rights reserved, published under Creative Commons Attribution-NoDerivatives 4.0 International License.
Samir Kassir Foundation
Global Media Registry


TV is still the most prominent medium for news in Lebanon. The country witnessed the creation of the first television station in the Middle East in 1959 under the name “Compagnie libanaise de télévision,” which later became Télé Liban. After the implementation of the Audiovisual Media Law No. 382 of 1994, several private stations were granted licenses and Télé Liban’s monopoly over broadcasting ended.

There are now more than 22 free-to-air television channels in Lebanon, all of them are now broadcasting via satellite, and all seven TV channels covered in the project are politically affiliated, and political parties remain an important source of funding. Out of seven local TV stations, only one is state-owned (Télé Liban), while the six others are in the hands of at least nine prominent Lebanese families (LBCI, MTV, NBN, Al Jadeed, OTV) and one political party (Al-Manar). At least two TV stations were shut down temporarily because of their opposition to the authorities: Al Jadeed in 1997 and MTV in 2002.

As it had become apparent for many years that each sectarian group had its own television network broadcasting to a specific target group, this trend gradually spread to online media sources, online newspapers, social media news accounts, and political social media accounts.

Television Database
  • Project by
    Samir Kassir Foundation
    Global Media Registry
  • Funded by